You are viewing an unstyled version of this page. Either your browser does not support Cascading Style Sheets (CSS) or CSS styling has been disabled.

Az ETML felépítése

Az ETML felépítése


Az ETML biztonsági vonatkozású szempontokat nem foglal magába, két fő területe a közlekedésirányítás és a közlekedésszabályozás. Az ETML tartalmi felépítését az alábbi mutatja:
Az ETML összetevői

Az ETML segítségével lehetővé válhat:
  • az országokon átnyúló (interoperábilis) ad hoc útvonal- és menetrendtervezés,
  • a vonatközlekedés monitoringja, a valós idejű vonatjelentés
  • a hatékony vonatirányítás, a vasúti csomópontok menedzsmentje,
  • a vonat- és személyzetadatok online lekérdezése, valamint
  • az üzemi folyamatok statisztikai elemzése.

Az OPTIRAILS Konzorcium (OPTImisation of traffic through the European RAIL Traffic Management System – A közlekedés optimalizálása az ETML segítségével) kutatási projektjének fő feladata, hogy ellássa az Európai Uniót a szükséges dokumentációkkal és ajánlásokkal annak érdekében, hogy az ETML-ben megfogalmazott célok mielőbb és a lehető legjobb formában megvalósuljanak.
Az OPTIRAILS kimondja, hogy a program nem érintheti a biztonságot, és nem zavarhatja a létező nemzeti és területi diszpécser központok munkáját. Hasonlóan kritérium, hogy az ETML-nek számolnia kell az ETCS lehetőségeivel, de megoldást kell nyújtania az ETCS-szel nem felszerelt vonalak és vonatok számára is. A nemzetközi vonatokat az indulástól a megérkezésig a rendszerben kell tudnia tartani, figyelembe véve az eltérő időzónákat is.


Kapcsolódó anyagok:
    Mikroszimulációs vizsgálatok...

Lap teteje